Karsai Mihály honlapja

Járási László – wartburg, Szilágyi Éva, Szilágyi Mátyás, Druzsboczky András
Priskin István – zsiguli, Major Edit, Novák Mátyás, Sólyom Ilona
Karsai Mihály – moszkvics, Török Pál, Somogyi Éva, Mike Csilla, Papp András
Pihenő Nis autópálya kapu után vadkempingezés, rendőri ellenőrzéssel. Reggeli indulás után érkezés a déli órákban az Olympic Beach tengerpartra, Gritsa kemping közelében.
Rövid fürdést követően a Litochoro – Prionia parkoló közötti makadám úton az Olympos megközelítése, ami csak részben sikerült, mert Járási Laci wartburgja félúton megadta magát, közülük Papp Árpád jött gyalog föl a parkolóig az üzenettel, hogy a vízparton találkozunk.

Szeptember 3.  Olympos meghódítása.

A Prionia parkolóból (1100m) a gépkocsik mellett töltött éjszaka után, korán reggel útnak indultunk és eldöntöttük, hogy két nap helyett egy nap alatt fogjuk a csúcsot megmászni, hogy Járási Laciék se várakozzanak túl sokáig ránk. A parkoló és az „A” Spilios Agapitos turistaház (2100m) közötti 1000 méteres szintkülönbségű völgyben vezető, majd a turistaház előtt szerpentinező utat négy óra alatt sikerült teljesítenünk, ahol sajnos a csapat fele feladta a további küzdelmet.

A turistaháztól rekkenő hőségben a déli órákban indultunk tovább az Olympos tetejére a Mytikas csúcsra. A fenyős, bokros útszakaszt elhagyva, a következő 500 m szintkülönbségű  kősivatagon való átvergődés, a főgerincen lévő útelágazásig (2866m) pokolian fárasztó volt. Innen már látványos és változatos úton a főgerincet követve lefelé a gerinc bemetsződésébe és a csúcstömb alatti hegyoldalban I. nehézségű mászó úton, néhol négykézláb jutottunk fel az elő csúcsra, majd a Mytikas (2914m) főcsúcsra.
Az 1800 m szintkülönbségű emelkedővel délután 3 órára végeztünk. Egy félórás pihenő után erőltetett menetben a felmenettel azonos úton lejöttünk a turistaházhoz, majd újabb ezer méteres ereszkedő után még a sötétedés előtt a Prionia parkolóhoz. Éjszakázás szintén a szabadban a kocsik mellett.

Térkép: Olympus panoráma térképe

Szeptember 4.  Irány a Volosz félsziget.

A makadám úton való lejövet után a tengerparton gyorsan rátaláltunk Járási Laciékra, majd egy kiadós fürdés után indultunk tovább Larissa, Volos városokon keresztül a kiszemelt félszigetünkre. Volos városka után a tengertől egyre magasabban és távolabb  hegyi utakon kanyarogtunk, mire nagy nehezen Milína városkánál újra megtaláltuk a tengert és az olajfa ligetben lévő kempingünket.

Térkép: Volosz-félsziget

Szeptember 5 – 7. Nyaralás az Égei-tenger partján.

Az Égei tenger belső öblében a kellemes nyaralást, egy egész napos motorcsónak túrával is kiegészítettük. Kétszer 5 fős csapatokban összesen 10 órára vettük bérbe a motorcsónakot összesen 7080 Drachmáért.

Priskin Istvánék közben egy kétnapos Athéni városnéző túrát is közbeiktattak úgy, hogy visszafelé a Meteóráknál beszéltünk meg találkozót.

Az Athéni városnézésről Priskin István beszámolóját ide szeretném beilleszteni.

Szeptember 8-án mi is elindultunk a Meteórák felé, Kalambakában a városi kempingekben nem találtunk rájuk, így a homokkő tornyokat megkerülő út közelében vadkempingezés mellett döntöttünk, olyan szerencsésen, hogy Priskin Istvánék mellett vertük fel a sátrainkat.

Szeptember 9-én Meteora kolostorok

Hatalmas, több száz méter magas hordalékkúpok magasodnak az ég felé, némelyik csúcsán kolostor áll. A 21 kolostorból hatot lehet meglátogatni.
A kolostorok közül a különálló szikla tetején álló Szent Háromnság kolostort és a Nagy Meteora kolostort sikerült belülről is megismerni.

Délután elindultunk haza felé, még egy rövid fürdés után a nagy meleg miatt az éjszakai autózás mellett döntöttünk, ami szerb területen a nagy köd miatt még az autópályán is elég fárasztó volt.