Karsai Mihály honlapja

2008. május BIHAR-hegység túra

november 21, 2009 By: admin Category: Kirándulások

2008. május 9-12. BIHAR-hegység túra

Képek a PICASA képtárban.
Válogatás: Molnár Jenő, Novák Mátyás, Nagy Norbert, dr. Szabó Zita, Rajkó Zsanett, Paulik Mihály, Paulik Tamás, Malatyinszki Gyöngyi, Karsai Mihály fotóiból.

Indulás: pénteken reggel 6,30-kor Békéscsabán Sportcsarnok előtti MOL töltőállomás elől, ami mindjárt nem volt zökkenő mentes, mert Benkő Misiék csapatából az egyik személygépkocsi környezetvédelmi zöld kártyája lejárt, így reggel azt kellett intézniük.

Utazás: Békéscsaba – Sarkad – Nagyszalonta – Belényes – Pietroasa – Boga-telep – Pádis-fennsík – Glavoj erdészház – Csodavár turistaház, személygépkocsikkal.bihar_08_01

Szállás: Csodavár turistaház több ágyas szobáiban:
Elérhetőség: 0040-740-104-838  0040-721-123-063
Codrean Tünde zonapadis@yahoo.com
Ár: 40 Lei/fő/éjszaka
Étkezés: egyénileg, a turistaház éttermében, vagy közös bográcsos vacsorafőzéssel.

Program:

2008.05.09-én pénteken megérkezés után délután az első csapat abihar_08_03 „Csodavár” fölső peremét járta körbe, majd a Glavoj erdészház, Ponor forrás és Ponor rét érintésével érkezett vissza a szálláshelyre. Benkő Misiék is 2 órával később sikeresen megtalálták a turistaházat, de telefon kapcsolat hiányában ők a Csodavár alját keresték fel.
Előre megrendelt vacsora: bográcsgulyás és tiramisubihar_08_04

2008.05.10-én szombaton a nagyobbik csapatrész a Szamos-bazárt választotta úti célul. A Szamos bazárhoz vezető úton kb. 1 km-re a turistaút kezdetétől a személygépkocsik hóakadályban fennakadtak, így innen kezdtük a gyalogtúrát.bihar_08_17

Az Aragyásza barlang bejáratához már mély hóban, többen hócsúzdázva jutottunk le. A nagy hóra való tekintettel a barlangot felülről kerültük, így jutottunk a bihar_08_06Fortuna ligethez, majd térdig és derékig beszakadozva mély hóban, idén valószínűleg elsőként a Belvedere csúcsra. A visszaúton a Medúza-zug bejáratánál úgy tűnt, hogy a kemény havon fel és az Aragyásza barlangon keresztül könnyebben és gyorsabban haza térhetünk. A felmenettel nem is volt gond, de a barlangon belül a Nagy-Ablaknál 10-15 m magas jégfalba ütköztünk, így maradt a visszaút és a barlang felső megkerülése,

bihar_08_07Kisebbik csapat az Elveszett világot kereste fel és megjárta a Mócok-templomát is.

Előre megrendelt vacsora: csorba leves száraz paszujból füstölt hússal, disznó-húsból flekken, mics és savanyúság.

2008.05.11-én vasárnap az Eszkimó-jégbarlangot kerestük fel, ahol saját kötelünk segítségével sikerült a jégre leereszkedni és visszajönni. bihar_08_09Tovább a Galbina-szirten egy kis jégeső még ijesztgetett minket, de a Glavoj erdészháztól a Csodavár aljához már napsütésben érkeztünk. bihar_08_10Visszaúton még felkerestük a Hamlet-barlangot is. Benkő Misiék délután, akik első nap bejárták már a Csodavár alját az Elveszett világ felé kirándultak.

bihar_08_14Előre megrendelt vacsora: pisztráng, puliszka és savanyúság. Vacsora után Lendvay Sándornak a szakácsunknak külön megköszöntük a remek ételeket.

2008.05.12-én hétfőn gépkocsikkal a visszaúton vezetővel és karbid lámpákkal felkerestük a Mézgedi cseppkő-barlangot.bihar_08_16

Résztvevők
Mistyurik Éva, Malatyinszky Gyöngyi, Dávidné Carutasu Gabriella

Házigazdák
Mr. Liviu Toma tulajdonos
Levenday Sándor szakács Nagyvárad, Sucevei str. 53.